Monday, February 8, 2010

Anugerah

Kemanisan wajahnya membayangkan satu ketenangan. Walaupun Ohalf tidak mengenali secara peribadi namum anugerah padanya telah menjadi tatapan umum. Kepintarannya dalam merungkai tindakbalas kimia yang complex amat mengkagumkan…Ohalf sendiri teruja.

Ohalf percaya sebelum ini, kita pernah terbaca kisah budak genius yang mengemparkan dunia , apatah lagi kalau sikecil ini ada bersangkutan dengan Malaysia. Terdetik dan bermegah dalam hati…Ini anak Malaysia…kalau tak ada di Malaysia sekali pun asalkan ada bersangkut dengan Malaysia..itu sudah cukup membuat kita merasa bangga.

Syabas buat anak2 Malaysia yang hebat…antaranya…

Adik Muhamad

Adik Adi Putra


Ohalf terfikir sejenak…akan kisah dulu yang kita agung2 kan tapi bila tercemar kita sendiri mendiam…mungkin malu mengemparkan yang sikecil ini ada bersangkut dengan Malaysia…begitulah lumrah kehidupan sebenarnya yang ada.

Lihat saja kisah anak genius ini …kemana kesudahannya..salahkah anak kecil ini yang dahulunya kita agungkan…mungkin sebab kisah hitam keluarganya dengan tekanan ..bertindak dengan cara sedemikian. Anak adalah anugerah dari Allah SWT…kita ibubapa, Masyarakat dan Kerajaan yang bertanggungjawab membentuk hala tuju mereka. Ohalf sendiri mempunyai 3 permata hati anugerah dari Illahi yang amat Ohalf sayangi...sayangilah anak2 ini kerna mereka bakal menjadi teras penyambung warisan kehidupan. Tidak kiranya genius atau tidak mereka ini…mereka tetap menjadi permata hati.

No comments:

Post a Comment