Tuesday, December 20, 2011

SENSASI SONSANG 2011

Penutup tahun 2011 mengemparkan kisah kerosakan ahlak manusia di Nusantara. Ianya merupakan berita paling sensasi yang lebih mengerunkan daripada kisah mangsa Tsunami. Semasa menaip article mengerunkan ini bergetar tangan untuk menyempurnakan coretan ini kerana takut akan dosa sendiri daripada menghitung dosa orang lain.
Cukup tiga (3) al-kisah yang menghayat hati kerana kita perlu peka akan keadaan ini dan bagaimana semangat keji sedemikian disemarakan. Kisah yang ingin dikupaskan secara ringkas ialah:

Seksualiti Merdeka -



Kebebasan yang dilaungkan oleh pihak tertentu di Malaysia atas dasar hak asasi. Menggunakan platform hak sama rata bagi perhubungan sesama sejenis , women rights serta berkumpul untuk laungan politik, semuanya atas dasar hak kemanusiaan.

Kisah ibu kahwin anak lelaki sendiri.-



Secara jujurnya naik bulu tengkuk dan seram sejuk semasa membaca kisah ini, bukan geli tapi lebih lagi takut akan kemurkaan Allah SWT terhadap umat manusia. Walaupun ianya berlaku di negara jiran Indonesia namum ianya mengundang malapetaka kerana kita serumpun di Nusantara ini.

Perkahwinan Gay bangsa melayu di Ireland



Sedar atau tidak perkara ini tidak perlu pergi jauh, kat Malaysia sudah ada segala galanya. Cuma dibarat dapat mengkotakan hasrat. Pihak pihak yang melaung2kan hak telah ada., ruang untuk kenal mengenali sudah ada…bak kata budak sekarang “semuanya adaa”…Jangan salahkan sepenuhnya pada keluarga kerana pelajaran dan didikan agama telah diberi namum ada kehendak naluri dan peluang untuk mendalami ada di negara sendiri.

Insyallah, tinggal 10 hari lagi 2011 meninggalkan kita semua. Tahun yang diakhiri dengan alkisah sonsang ini adakah akan menjadi lebih sensasi pada tahun 2012 dan seterusnya. Tidak dapat diketahui, yang pasti sekiranya sambutan mengalakkan pasti ianya lebih mengundang tuntutan hak yang sama.

Seperti diakhir tahun selalunya ramai akan berazam dengan new year resolution 2012 , yang pasti mengharapkan ianya lebih baik dari 2011. Kenangan 2011 tinggal kenangan…2012 yang pasti lebih hangat dinegara ini dengan meneliti apa lagi helah untuk keputusan kes sensasi, siapa yang berkuasa di PRU13 dan keadaan ekonomi negara.
Kita pasti disoal kelak apa peranan kita sebagai khalifah didalam hal ini dan tindakan kita membetulkan mengikut lunas Islam. Jangan hanya menunjung jari pada kerajaan semuanya tapi sama sama mencari penyelesaian untuk kita perbaiki keadaan.

Wassalam dari Ohalf



SELAMAT TAHUN 2012 BUAT SEMUA PEMBACA BLOG OHALF

No comments:

Post a Comment